Helgens änglar

Läste på Aftonbladet att 2014 var ett år men många röda dagar och att det är skönt för folk att få vara lediga på grund av dessa dagar ! Ursäkta mig men det finns fullt med folk som arbetar helg här , inom vården , lasaretten sjuksköterskor undersköterskor läkare , taxichaförer butikspersonal personliga assistenter besättningsmän industriarbetare , listan kan göras lång ! Och jag är trött på att sitta på fredags eftermiddagen eller lördagsmorgonen och lyssna på radion och höra någon övertänd programledare ställa dagens fråga " vad ska ni göra i helgen och under julledigheten ? Ring in och berätta !" JAG JOBBAR MED MÄNNISKOR OCH DOM SKA SKITA VARE SIG DET ÄR RÖD DAG ELLER INTE ! Tycker att folk ska se till oss personer som kokar gröt åt Agda en lördag morgon för att hon inte kan det själv , eller till Tomas 38 som mest av allt vill vara hemma med sin familj än att köra runt på fyllon mitt i natten . Eller folk som jobbar tolvtimmars på industrin . När helgen kommer verkar vissa folk tro att Sverige stannar . Jag har till och med fått frågan om jag jobbar helg . Klart jag gör ! Tror folk att vi öppnar ett speciellt dagrum till pensionärerna och laddar upp en kylskåp med käk och att de får mata varandra , tills vi kommer på måndag morgon ? Dumheter !

Så jag vill rikta ett stort tack till alla som jobbar helg . Tack för att vi får Sverige att rulla på röda dagar , klämdagar och på obekväma arbetstider ! Vi är bäst . Mer cred till oss alla som snart ska gå och börja helgmyset på jobbet ! 

Kommentarer
Postat av: Sanna

Tänkte precis likadant när jag läste skiten.

2014-01-10 @ 14:56:49
URL: http://sannamariab.blogg.se
Postat av: M

Det bästa jag läst på länge. Håller helt och hållet med vad du tycker och tänker. ...det är ju dagens sanning.

2014-01-10 @ 15:24:09
Postat av: Janne

Hallå! Du glömde kriminalvårdare, den tappraste och mest utsatta helgjobbar-yrkeskategorin. Vi har ju världsrekord i helgjobb. Hur kunde du glömma din farbror? Som vanligt ska jag jobba i helgen och som vanligt firar jag detta med en rejäl dos med sprattelvatten.
/ Djupt kränkt - farbror

2014-01-10 @ 19:59:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0