Visiten i Södermanland

Hasade oss iväg idag till Vingåker för att gå till outlet butikerna , Vingåker ... Jag har en rätt rolig historia om det stället . Jag skulle åka iväg för 7-8 år sedan för att möta upp mitt dåvarande " komplicerade " jag skulle ta tåget från hallsberg , och jag var så nervös , jag svär på att jag inte hade varit på toaletten på säkert 30 timmar. Jag vågade inte
Gå på toaletten på tåget för jag var rädd att missa min station , väl framme hoppar jag av tåget och jag ser inte det " komplicerade " så jag blir funseram , och frågar en äldre man " ursäkta är detta Katrineholm " 
- nej för fan de här är Vingåker ! 
Så typiskt mig , men jag hann på tåget igen . Nåja 

Var inne på itaala outlet . Älskar itaala ! Fick glas av farmor och farfar när jag fyllde 25 . Men hade dessvärre inte kapital till att inhandla något större . Jag grät nästan när jag gick förbi röratrand servisen. Den är så fin ! Skulle så gärna vilja ha den . Älskar mönstret , färgen och formen ! Nåja , Mumin muggar och skålar , glas och allt möjligt med
Figurerna fanns oxå , till makalösa priser . Älskar
Mumin , Mumin är barndom för
Mig , Mumin är farmor
Och farfar , och dom är ju bäst ! Så jag var sentimental och galen inne i butiken . Fick med mig lite smått och gott , dock inte  från itaala utan ifrån delicato outlet . Rena guldgruvan för ett kakmonster som jag ! 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0