Vad vill jag

Snart är det val och jag flitig på att läsa på ordentligt bland de olika partierna . Jag tycker att man ska lägga pengar på att bygga ut och förbättra järnvägen och satsa på kollektivtrafik , jag vill inte ha vinster i välfärden . Jag tycker att alla ska ha rätt till heltid . Jag tycker inte att man ska ge betyg i längre årskurser , då jag anser att det sätter stor press på tio åriga barn . där i mot kan jag tycka att ordning och uppförande ska kan vara med i betygen. Jag kanske låter lite old faschion , men det är vad jag tycker .  Jag är för mindre klasser i skolan , jag tycker inte att man ska vara mer än 25 barn i en klass . Jag är för att bygga nya bostäder till studenter , jag tänker att studentboenden inte behöver ligga i samma stad som skolan , det finns små samhällen utanför storstäderna som kan bygga upp lägenheter och sätta in bra med kollektivtrafik direkt till skolorna . Ta som denna lilla by jag bor i , åker du kollektivt kan du vara på universitet under timman . Dessutom får landsbygden ett nytt liv med , två flugor i en smäll.  Vad är bäst att anställa ungdomar för en billig peng så de får börja på en meritlista eller att de aldrig kommer in i arbetslivet ? Jag har inte bestämt mig ännu i den frågan . Jag hade nog tagit ett arbete med en mindre lön direkt efter studenten än att gå arbetslös . Jag är för att vi ska hjälpa personer som flyr från sina hemland där krig och elände gör det omöjligt för dem att vara kvar . Jag tycker att a-kassan bör höjas . Och att vård och lärar yrken ska få högre löner , delade turer ska bort .  Jag tycker att
Man ska sänka skatten för pensionärer , och fler äldreboenden ska byggas , och man ska inte behöva vara döende för att få en plats . Dessutom kan man bugga dessa äldreboende med lite charm , vad  sägs som vid en sjö, satsa på att ha lite djur runt i krig de äldre , vilken gammal människa blir inte glad av en katt liksom ?  och att man ska höja straffen i Sverige som har väldigt milda straffskalor  vad det än gäller ,  sexualbrott ska direkt leda till fängelse . 



Så ... Det är lite vad jag tycker och tänker . 

Kommentarer
Postat av: farbror

Respekt för din ideologi dock ligger jag själv aningen mer till höger. Och framförallt tycks jag sympatisera med piratpartiet. Kanske något för dig?

2014-08-29 @ 16:45:00
URL: http://jannefilosof.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0